Lider Projekt stara się o fundusze unijne przygotowując wnioski aplikacyjne na budowę ścieżek rowerowych w Pile, Gnieźnie oraz kładki pieszo-rowerowej przez Wartę w Owińskach.
W Pile projektowana jest przebudowa ciągu pieszo-rowerowego biegnącego wzdłuż ul. Przemysłowej i budowa energooszczędnego oświetlenia. Realizacja projektu zwiększy dostępność komunikacyjną do terenów Strefy Przemysłowej Piła Południowo-Wschodnia, szkół, zakładów pracy oraz, dzięki oddzieleniu projektowanej ścieżki rowerowej od jezdni, znacznie poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
W Gnieźnie planowana jest przebudowa ul. Gdańskiej na odcinku od Ronda im. Jacka Kaczmarskiego do Ronda Winiary. Inwestycja przewiduje wykonanie trasy rowerowej w ciągu ul. Gdańskiej, chodników, przejścia dla pieszych i oświetlenia. Kluczowym zadaniem projektu jest likwidacji barier architektonicznych i wdrożenia rozwiązań ułatwiających poruszanie osób z niepełnosprawnościami a także dzieciom i osobom starszym.
Ciekawie przedstawia się projekt budowy kładki pieszo-rowerowej przez Wartę w Owińskach, o którym mówiono od lat. Kładka powstanie w miejscu historycznej przeprawy promowej, która funkcjonowała od XIII wieku do końca lat 40. ubiegłego stulecia i łączyła Radojewo z Owińskami. Obecnie na długości blisko 16 km – od mostu Lecha w Poznaniu do Biedruska nie ma jakiejkolwiek przeprawy przez rzekę. Powstanie kładki będzie stanowiło naturalne przedłużenie Nadwarciańskiego Szlaku Rowerowego na zachodnim brzegu Warty i szlaków rowerowych po stronie wschodniej, np. Cysterski Szlak Rowerowy, Szlak Kościołów Drewnianych.